Helgen!

publicerat i Allmänt;
En lugn och skön helg med kanon väder så bättre kan de ju inte bli =)
I fredags va vi bara hemma och gjorde ingenting, ja de är ju absolut skönast men
lite rastlös blir man ju ändå.

Igår städade jag emilias rum som såg ut som ett bombnedslag... herregud vilken röra.
men nu är iaf allt på sin plats igen och rent är de.


ja så här kan de se ut ibland...




städat... får se hur länge de varar =)



De va ju även Skästra marknaden igår och eftersom vi aldrig har varit på den (konstigt nog)
så åkte vi dit och fördrev några timmar.
Även om de alltid är samma saker som säljs o.s.v så är de ju faktiskt mysigt ändå!




Så mysigt!

Efter de åkte vi till Frila och fikade med svärmor på kvällen beställde vi hem kinamat och
självklart kollade vi på körslaget! Ja nu måste vi ju hejja på Järvsö-Team Andreas!
De är ju riktigt kul när de är folk med som man känner =)))

Och så är de ju söndag idag igen.. Imorse tvättade jag några maskiner och sen tog jag
mig en promenad i de fina vädret. När jag kom till kläppavägen möttes jag av en Jämhunds tik
och jag kände att jag blev alldeles likblek i ansiktet och tanken slog mig att de va Cleya
Ingen ägare och alldeles ensam, mager och ämmli va hon!
Så jag tog med henne och gick upp till emilias farmor och farfar och där ringde jag polisen!

Nu är de andra gången jag stöter på en lös Jämthund och de känns lite som att de är Cleya
som "förföljer" en.. Ja de låter säkert dumt men de känns faktiskt så.
Helst hade jag velat ta henne hem och aldrig lämnat tillbaka henne . . .


hon va så söt och snäll.... =(




Men nu är hon iaf tillbaka til sin rätta ägare...
Och jag ska fortsätta med mitt här hemma!

Hoppas ni haft en bra helg!

Kommentera inlägget här :