ingenting går smärtfritt!

publicerat i Allmänt;

Utsättning sertralin

Utsättning sertralin är termen som används för att sluta med sertralin på ett kontrollerat sätt. Att plötsligt avbryta behandlingen kan resultera i utsättningssymptom, medan en nedtrappning av dosen minskar den risken. Det viktigaste när det gäller utsättning sertralin är att gradvis minska dosen under en period av flera veckor.  Risken att drabbas av utsättningssymptom med sertralin varierar och beror bl.a. på hur länge behandlingen har pågått, hur stor dos man tagit och hur snabbt dosen trappas ned.

 

Sertralin utsättningssymptom

Vanliga utsättningssymptom för utsättning sertralin omfattar bl.a. yrsel, domningar, sömnproblem, upprördhet eller ångest, huvudvärk, illamående, kräkningar och skakningar. Oftast är symptomen lätta eller måttliga, medan för vissa personer kan utsättningssymptomenen vara allvarliga.

Normalt visar sig symptomen inom de första dagarna och avklingar inom ett par veckor, för vissa personer försvinner de senare, efter 2-3 månader eller mer.

 

 

 

Jag måste ju säga att de känns ju lite nervöst =( Detta är saker precis som jag hade när jag va så där risig och jag vill verkligen INTE känna av dom.. Tyvär så måste jag ju gå igenom de eftersom jag inte vill äta medicinen om de inte är så att jag behöver!

Om jag börjar i morgon med nedtrappningen så tar de ju bara nån dag innan man kan känna av - jag blir verkligen skeptisk men jag ska klara de frågan är ska jag vänta tills efter jul?? Kanske hela julen blir förstörd :S

 

??????????

 

Kommentera inlägget här :