Vaccin eller inte vaccin??!!

publicerat i Allmänt;
Hm, är det bara jag som är klyven när det gäller de här med svininfluensan och vaccination?
Är det inte bara dom som är i riskgrupperna som de
kan gå illa för?

Jag har hela tiden sagt att jag INTE ska ta de där vaccinet
men faktiskt så börjar jag tveka nu.. :S
Min dotter har iaf tagit vaccinet fast de hjälper ju inte mig fall
jag skulle få de.

Min syster har varit jätte sjuk nu i någon sorts influensa och
igår ringde hon våran mor då hon ville att hon skulle komma
och hjälpa henne med barnen.
Hon är dock ensamstående med 3 barn så de kan ju vara kämpigt om man inte tar sig ur sängen.
På eftermiddagen fick mammas sambo skjutsa in henne till vårcentralen i
Rättvik eller var de nu va.
Därifrån skickade dom henne vidare med sjuktransprt till Falun.

De låter inte kul de här och man har en ganska stor klump imagen
Kan man dö av svininfluensan fast man inte tillhör någon riskgrupp??

Är det här någon slags pest där folk kommer dö som fluger??!!!!
Man börjar ju fundera och jag tycker de här blir
läskigare och läskigare.....


Kommentera inlägget här :